Żeby oferta w sklepie internetowym była skuteczna, potrzebne są zdjęcia dobrej jakości, wyczerpujący opis i to coś, co ostatecznie przekona klienta do zakupu. Nie ma jednego sposobu, który będzie gwarantował sukces. Firmy decydują się na różne rozwiązania, które skracają dystans między odbiorcami i produktem. Jaką rolę odkrywają tu filmy produktowe?
Film produktowy
To popularne i chętnie wykorzystywane narzędzie video marketingu. Prezentuje produkt lub usługę, razem z właściwościami, cechami i najważniejszymi korzyściami. Trwający kilka sekund film, za pomocą obrazu i dźwięku, ma nakłonić do zakupu.
Cechy
Filmy produktowe:
- To rodzaj przedstawienia oferty, nie wzbudzający tak negatywnych reakcji, jak tradycyjna reklama
- Odpowiadają na potrzeby odbiorców – większość społeczeństwa to wzrokowcy, którzy uodpornili się na tradycyjną i wszechobecną reklamę
- Pozwalają na bezpośrednią relację z klientem i skracanie dystansu między produktem i odbiorcą
- To kreatywne przedstawienie produktu i podkreślenie jego walorów, podnoszące atrakcyjność w oczach odbiorców
- Sprzyjają dotarciu do większego grona potencjalnych klientów
- Służą budowaniu wizerunku firmy i nastawienia wobec marki
- To dynamiczny obraz, przyciągający uwagę i zachęcający do oglądania bardziej niż tekst
- To zwięzła forma i oszczędność czasu – format video pozwala na zawarcie większej ilości informacji w krótszym czasie
- Wywołują reakcje i emocje, angażują i zapadają w pamięć
Skuteczność
Co zrobić, żeby filmy produktowe spełniały oczekiwane rezultaty?
Przede wszystkim stawiaj na jakość dźwięku i obrazu. Zwróć też uwagę na dobór środków przekazu – zastanów się, kim są i na co liczą Twoi potencjalni klienci. Zastanów się nad przeznaczeniem nagrywanego filmu – po co to robisz, co chcesz uzyskać? Pamiętaj, jak ważne jest wskazanie odbiorcy dalszych kroków po obejrzeniu materiału – nie zostawiaj go w niewiedzy!
Filmy reklamowe powinny uwzględniać specyfikę produktu i być dopasowane do potencjalnych odbiorców. Efektywności przekazu sprzyja poznanie grupy docelowej – ich preferencji, języka, wrażliwości, potrzeb i stylu życia.
Niezmiernie istotne jest to, abyś pamiętał, że poza podstawowym przeznaczeniem, jakim jest sprzedaż, poszczególne filmy produktowe realizują także cele poboczne:
- Promocyjne
- Wizerunkowe
- Edukacyjne
W zależności od celów, które ma spełnić film, musisz zastosować odpowiednią technikę, styl, efekty – każdy szczegół ma znaczenie w zdobywaniu zaufania i sympatii oglądających.
Fachowa pomoc, na którą możesz liczyć tutaj: https://flipside.pl/filmy-produktowe/, sprzyja tworzeniu zróżnicowanych i efektywnych filmów produktowych.
Formy
Najważniejsze, żeby obraz był interesujący i przyciągał uwagę widza.
- Widok 360o
- Animacje 2D/3D
- Tekstowo-graficzna
Możesz przeplatać poszczególne formy, wykorzystywać je osobno – jednak pamiętaj o tym, żeby nie było przesytu dla oczu, wszystko w umiarze!
Produkcja – krok po kroku
- Przygotowanie: poznanie klienta, definiowanie grupy docelowej
- Koncepcja: wstępny plan filmu
- Pomysł: doprecyzowanie zarysu i stworzenie scenariusza
- Organizacja: zebranie ekipy, aktorów, miejsca, sprzętu i oświetlenia
- Wykonanie: wykonanie zdjęć, nagranie dźwięku i montaż
- Publikacja: gotowy film idzie w świat!
Produkcja filmów produktowych nie jest obowiązkiem, a raczej możliwością o dużym potencjale. Dzięki takiej formie prezentacji, obie strony są usatysfakcjonowane – firma zyskuje zainteresowanie odbiorcy. Klient otrzymuje informacje i wiedzę, na które liczył. Czego chcieć więcej?