Żeby oferta w sklepie internetowym była skuteczna, potrzebne są zdjęcia dobrej jakości, wyczerpujący opis i to coś, co ostatecznie przekona klienta do zakupu. Nie ma jednego sposobu, który będzie gwarantował sukces. Firmy decydują się na różne rozwiązania, które skracają dystans między odbiorcami i produktem. Jaką rolę odkrywają tu filmy produktowe?

Film produktowy

To popularne i chętnie wykorzystywane narzędzie video marketingu. Prezentuje produkt lub usługę, razem z właściwościami, cechami i najważniejszymi korzyściami. Trwający kilka sekund film, za pomocą obrazu i dźwięku, ma nakłonić do zakupu.

Cechy

Filmy produktowe:

  • To rodzaj przedstawienia oferty, nie wzbudzający tak negatywnych reakcji, jak tradycyjna reklama
  • Odpowiadają na potrzeby odbiorców – większość społeczeństwa to wzrokowcy, którzy uodpornili się na tradycyjną i wszechobecną reklamę
  • Pozwalają na bezpośrednią relację z klientem i skracanie dystansu między produktem i odbiorcą
  • To kreatywne przedstawienie produktu i podkreślenie jego walorów, podnoszące atrakcyjność w oczach odbiorców
  • Sprzyjają dotarciu do większego grona potencjalnych klientów
  • Służą budowaniu wizerunku firmy i nastawienia wobec marki
  • To dynamiczny obraz, przyciągający uwagę i zachęcający do oglądania bardziej niż tekst
  • To zwięzła forma i oszczędność czasu – format video pozwala na zawarcie większej ilości informacji w krótszym czasie
  • Wywołują reakcje i emocje, angażują i zapadają w pamięć

Skuteczność

Co zrobić, żeby filmy produktowe spełniały oczekiwane rezultaty?

Przede wszystkim stawiaj na jakość dźwięku i obrazu. Zwróć też uwagę na dobór środków przekazu – zastanów się, kim są i na co liczą Twoi potencjalni klienci. Zastanów się nad przeznaczeniem nagrywanego filmu – po co to robisz, co chcesz uzyskać? Pamiętaj, jak ważne jest wskazanie odbiorcy dalszych kroków po obejrzeniu materiału – nie zostawiaj go w niewiedzy!

Filmy reklamowe powinny uwzględniać specyfikę produktu i być dopasowane do potencjalnych odbiorców. Efektywności przekazu sprzyja poznanie grupy docelowej – ich preferencji, języka, wrażliwości, potrzeb i stylu życia.

Niezmiernie istotne jest to, abyś pamiętał, że poza podstawowym przeznaczeniem, jakim jest sprzedaż, poszczególne filmy produktowe realizują także cele poboczne:

  • Promocyjne
  • Wizerunkowe
  • Edukacyjne

W zależności od celów, które ma spełnić film, musisz zastosować odpowiednią technikę, styl, efekty – każdy szczegół ma znaczenie w zdobywaniu zaufania i sympatii oglądających.

Fachowa pomoc, na którą możesz liczyć tutaj: https://flipside.pl/filmy-produktowe/, sprzyja tworzeniu zróżnicowanych i efektywnych filmów produktowych.

Formy

Najważniejsze, żeby obraz był interesujący i przyciągał uwagę widza.

  • Widok 360o
  • Animacje 2D/3D
  • Tekstowo-graficzna

Możesz przeplatać poszczególne formy, wykorzystywać je osobno – jednak pamiętaj o tym, żeby nie było przesytu dla oczu, wszystko w umiarze!

Produkcja – krok po kroku          

  • Przygotowanie: poznanie klienta, definiowanie grupy docelowej
  • Koncepcja: wstępny plan filmu
  • Pomysł: doprecyzowanie zarysu i stworzenie scenariusza
  • Organizacja: zebranie ekipy, aktorów, miejsca, sprzętu i oświetlenia
  • Wykonanie: wykonanie zdjęć, nagranie dźwięku i montaż
  • Publikacja: gotowy film idzie w świat!

Produkcja filmów produktowych nie jest obowiązkiem, a raczej możliwością o dużym potencjale. Dzięki takiej formie prezentacji, obie strony są usatysfakcjonowane – firma zyskuje zainteresowanie odbiorcy. Klient otrzymuje informacje i wiedzę, na które liczył. Czego chcieć więcej?