Z telefonem jak z oczkiem w głowie. I słusznie! W przypadku smartfonów lepiej zapobiegać, niż leczyć. Urządzenia z tego segmentu elektroniki codziennie poddawane są ekstremalnej próbie wytrzymałościowej. Jakie komponenty znajdują się na podium najpopularniejszych usterek zgłaszanych do serwisów telefonów oraz co zrobić, aby uniknąć kosztownych napraw?

Serwis smartfonów, czyli prawdziwa żyła złota

Rozwój branży elektroniki użytkowej z pewnością idzie w parze z rozwojem serwisów telefonów komórkowych. Minimalistyczne rozwiązania i konstrukcje, które w żadnym stopniu nie są nastawione na wytrzymałość, tylko napędzają rynek kosztownych napraw. Firma https://wymien-szybke.pl to serwis telefonów w Warszawie z możliwością zamówienia kuriera w dowolne miejsce na terenie Polski. Oprócz smartfonów w ofercie znajduje się również serwis laptopów i tabletów.

 

Pierwsze miejsce na podium – ekran

Pajęczynka na ekranie smartfona? Chyba bardzo popularne zjawisko. Nic dziwnego, przecież ekran to największy widoczny komponent, który codziennie narażony jest na liczne uszkodzenia. Usterki tego typu dzielimy na dwie grupy: rozbita szybka oraz rozbity wyświetlacz. Nie zawsze pęknięcie na ekranie oznacza konieczność wymiany wyświetlacza. To bardzo droga operacja. Zdecydowana większość smartfonów ma możliwość serwisu samego dotyku. Po czym rozpoznać, że możemy decydować się na zdecydowanie tańszą wersję naprawy? Wyświetlacz jest całkowicie sprawny, jeśli po rozbiciu na ekranie nie widzimy żadnych odbarwień lub czarnych elementów. Co należy zrobić, aby serwis smartfonów ominąć szerokim łukiem? Przede wszystkim zainwestować w szkło hartowane lub futerał pokrywający całość telefonu. Wzmożona ostrożność również będzie na wagę złota!

Drugi stopień na podium – akumulator

Każdy serwis telefonów w swojej ofercie ma możliwość wymiany akumulatora. Większość z nich już wcześniej zaopatruje się w niezbędne materiały, co powoduje przyśpieszenie prac serwisowych. Serwis baterii jest jedną z najbardziej popularnych usług ekspresowych. Jej wymiana to zaledwie kilka minut, a zapotrzebowanie na takie usługi stale rośnie. Głównie przez nieumiejętne korzystanie z urządzenia, nasz akumulator poddawany jest licznym ekstremalnym testom. Warto pamiętać, że aby cieszyć się wydłużoną pracą baterii nawet po kilkunastu miesiącach od zakupu musimy odpowiednio ją ładować. Nigdy nie pozwalajmy na całkowite rozładowanie, a zmniejszenie jasności obrazu lub wyłączenie aplikacji i modułów (np. Bluetooth) działających w tle tylko pomoże osiągać lepsze wyniki.

Najniższe miejsce na podium – gniazda, mikrofony, głośniki

Tak, tak. O tym mało kto wie, ale serwis smartfonów to nie tylko wymiana ekranu i baterii. Bardzo często uszkodzeniom poddajemy gniazda ładowania, gniazda słuchawkowe, mikrofony i głośniki. Wszystkie komponenty należące do tej grupy charakteryzują się minimalistycznym rozmiarem i podatnością na liczne awarie. Przeciętny użytkownik telefonu przynajmniej kilka razy dziennie wciśnie i wyciągnie słuchawki ze swojego urządzenia, a gniazdo USB wykorzystywane jest nie tylko podczas ładowania, ale również podczas transferów danych z komputera. Takie elementy zwyczajnie się zużywają. Zdecydowanie trudniej uszkodzić głośnik rozmów lub mikrofon. Pierwszy element niezwykle źle znosi kontakt z potem i brudem, który zbiera się wokół głośnika. Awarię mikrofonu najczęściej wywołane są upadkiem lub zabójczym dla naszego smartfona – zalaniem cieczą.

Chwila nieuwagi, telefon upada na ziemię i serwis telefonów staje się priorytetem rozpisanego planu na następny dzień. Warto pamiętać, że również w przypadku uszkodzeń smartfonów posiadając odpowiednie zabezpieczenia i wiedzę możemy uniknąć niepotrzebnych wizyt w firmach specjalizujących się w wymianie szybek, akumulatorów czy gniazd ładowania i mini jack.